• Menu

Hotel “Lodge Ocean et Savane”

Accès

S’accedeix per carretera asfaltada.

Google Maps.

Route de Potou – Lieu dit « Sowène » – Gneling M’Bao
Saint Louis (Senegal)
Telf: (+221) 77 637 47 90
E-mail: resa@oceanetsavane.com
Web: https://www.oceanetsavane.com/

Després de passar un matí meravellós al Lac Rose; vam anar cap al sud per agafar, de nou, la carretera A1 per dirigir-nos cap a Thies, en direcció contrària a Dakar. El nostre objectiu final era arribar al nord, a la zona de Saint Louis.

Thies, des del meu punt de vista, no té cap encant. Si no fos perquè era l'hora de dinar, penso que no li hauríem dedicat ni un minut. Del restaurant Rex de Thies hi destaco l'amabilitat de la gent i l'autenticitat. Ni les instal·lacions, ni el menjar valen la pena. També he de dir que no hi havia res millor a la zona.

Un cop dinades, vam agafar la N2 cap al nord direcció Gueoul. L'objectiu era veure el seu famós baobab, arbre místic i mil·lenari. És enorme i preciós. Està a peu de carretera. Val la pena aturar-se. Al costat mateix de l'arbre, hi ha parades de gent local. Volen aprofitar les visites dels turistes que es deixen caure per allà. L'art senegalès té molta gracia (ja ho vaig veure a la Ile de Gorée). Si hagués tingut espai a la maleta, m'hauria emportat una màscara i una pintura.

En aquesta carretera vàrem tenir una mala experiència i va ser tant a l'anar com al tornar. Ens van aturar a un control militar i vàrem haver de pagar perquè ens tornessin els passaports. De moment, no m'ha passat a cap altre país i em va sobtar molt donat que no anàvem per lliure, sinó que anàvem amb una persona local. Un parell d'ensurts sense importància; però, en definitiva, ensurts.

Arribar a Lodge Ocean et Savane em va semblar meravellós. És un oasi de pau i tranquil·litat. Està just davant de l'oceà; però hi ha una llengua de terra que atura qualsevol moviment del mar i regala serenor al llarg de tota la Plage de Taré

El primer que vàrem veure és la zona comú. És una construcció de dues plantes relativament nova. A dalt hi ha la terrassa del restaurant. Té vistes meravelloses a la piscina i al mar. La decoració és rústica i molt elegant. El sol estava baixant i li donava un color daurat a la fusta que em va semblar màgic. A baix hi ha la piscina i el bar.

Les cabanes o habitacions son senzilles i bàsiques, però tenen el necessari, excepte WIFI. Per tenir Internet, cal anar a la zona del restaurant o del bar, doncs la cobertura no hi arriba. Els llits son molt còmodes i tot està molt net. Les terrasses són d'us privat i tenen molta gràcia. He de dir que les cabanes son infinitament més maques de fora que de dins. Estan repartides de forma irregular per davant de la platja i entre elles hi ha hamaques penjades dels arbres que em van regalar una tarda meravellosa.

De la piscina surt un caminet que va cap a la platja. És curiós veure les diferents costums que tenim als diferents països. La platja estava buida. Només hi havia un parell de barques abandonades, una altre barca al mar sense ancla (que encara no entenc com no va desaparèixer), meduses gegants a la sorra, petxines i cargols per tot arreu i alguna persona local transportant coses amb un ase. Sempre dic que la llum d'Àfrica és diferent; doncs ho torno a confirmar. El daurat de la posta de sol que vaig viure en aquest hotel no l'he vist enlloc més (potser a un altre hotel d'Etiòpia).

Si hi aneu, estigueu ben atents i pregunteu pels horaris dels generadors de llum. Jo només vaig gaudir de corrent dues hores al vespre i dues al matí. Vaig anar justeta per carregar càmera i mòbil... ;-)

Tot i que l'hotel te un parell de limitacions importants, l'encant és quasi infinit. És el millor hotel que vaig estar a Senegal. L'equip és molt amable i el menjar estava boníssim. Hi tornaria avui mateix!

Si necessiteu i/o voleu ajuda en la organització de l'escapada, no dubteu en enviar-me un mail!

Si voleu marxar a Senegal amb la targeta SIM ja comprada, la podeu sol·licitar a Holafly i obtindreu un 5% de descompte per venir de Raconets!

Vistes

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *